A több mint 125 éves, tradicionálisan a nemzetközileg is legismertebbnek számító budapesti étterem és kávéház komoly átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban. A covid miatti kényszerpihenő után a Danubius Hotels tulajdonában lévő épület új üzemeltetőt kapott, aki alaposan átalakította a gasztronómiai és vendéglátási koncepciót is: a kerthelyiség megnyitásával sokkal nagyobb vendégszámot képes befogadni az étterem, amely a szélesebb igényekhez igazodva az árait is leszállította, játszótér nyílt a gyerekeknek, a kutyákat pedig külön étlap várja.
„A Gundel étterem a vendéglátósok számára egy ikonikus hely, a Gundel az első, magyar gasztronómiát maghatározó család volt, szakmai díjat neveztek el róluk, sőt, a vendéglátóipari szakközépiskolát is. Ugyanakkor az emberek emlékezetében, úgy él, mint a felső tízezer étterme, amely drága, dress code és pompa van. Pedig korábban a Gundel nem volt egy elitista hely, hanem „mindenki étterme”, ahová ugyanúgy kijártak a bakák és a cselédlányok, ahogy a gazdagok is” – mondta a Portfolio-nak Szabó Csaba, az étterem egyik vezetője, aki ebben határozza meg az új koncepció irányvonalát is:
Az étterem elérhető legyen, mindenkinek lehetősége legyen átélni a Gundel-élményt.
A váltás ahhoz köthető, hogy az étteremnek új üzemeltetője van, a magyar piacon meghatározó gasztronómiával, rendezvényszervezéssel és hotel-üzemeltetéssel foglalkozó Eventrend Group, amely portfoliójába többek között a New York Café, a Centrál Kávéház, a Spoon Hajó, a Városliget Étterem és Kávézó, a Cziniel Cukrászda, a Főőrség Kávéház mellett öt vidéki szálloda és több jelentős catering-és rendezvényszervező cég is tartozik.
Az épület továbbra is a Danubius Hotels tulajdona, a cégcsoport egy hosszú távú, 25 évre szóló bérleti szerződés keretében vette át üzemeltetést. Az étterem újrapozícionálásához jelentős beruházásra volt szükség, amibe a belső terek renoválásán át a kerthelyiség újratervezésén keresztül a Bagolyvár étterem rendezvényteremmé alakításáig sok minden beletartozik, de a kulisszák mögött a mai napig tart egy több száz milliós értékű gépészeti felújítás, amelynek megtérülési ideje várhatóan másfél év. A belső építészeti beruházásokra, amely az étterem, a kerthelység és a Bagolyvár étterem felújítását jelenti eddig 100 millió forintot költöttek.
„Amikor egy hónap alatt, decemberről januárra a rezsiköltségek megötszöröződnek, több tízmilliós tételt alkotva, az egy erős ösztönzés az energetikai felújításra, amely a bérleti szerződés keretében az üzemeltetőt terheli.
TÖBB ILYEN BÉRLETI SZERZŐDÉSÜNK VAN, AMELYBEN VAN EGY KOMPLEX ELSZÁMOLÁSI RENDSZER, HASONLÓ ÜZLETI MODELLBEN ÜZEMELTETJÜK PÉLDÁUL A NEW YORK KÁVÉHÁZAT IS, EZ A MI KNOW-HOW-K RÉSZE, VAN EZEKBEN A SZERZŐDÉSEKBEN EGY OLYAN INNOVÁCIÓ, AMI A BÉRLŐ ÉS A BÉRBEADÓ SZÁMÁRA IS ELŐNYÖSSÉ TESZI AZ EGYÜTTMŰKÖDÉST.
Az említett New York Kávéház esetében éppen ezért a 12 éves bérleti szerződést a lejárat után meg tudtuk hosszabbítani újabb 12 évre” – tette hozzá Szabó, aki szerint a Gundel árai ma már belesimulnak a budapesti éttermek átlagába, egyáltalán nem számítanak kiugrónak, sőt, egyes tételek a ligeti vendéglátóegységekben drágábbak.
A megújult terek, burkolatok mellett az igazi különlegesség a kerthelyiség újranyitása, amely a teljes kihasználtság mellett 5-600 vendéget is fogadni tud, amellyel egyszerre tiszteleg a Gundel aranykora előtt, ugyanakkor lehetőséget teremt arra, hogy minden napszakban, minden alkalomra, a lehető legszélesebb vendégkör előtt nyitva álljon, ennek megfelelően a Gundel Kert gyermek- és kutyabarát is, ahogy Gundel Károly idejében is az volt.
Helyet kapott egy századelős körhinta, vízilovas célbadobó, árnyékolt kerti homokozó és a pergola alatti részen hat darab különálló, 2 személyes hinta is. A kert közepén szökőkút, a napernyővel, pergolával fedett terület pedig mintegy 500 négyzetméter, védve a vendégeket a nyári záporoktól és tűző napfénytől egyaránt. A legkisebbek egy letölthető Gundel Kids alkalmazással színezhetik ki a Gundel Palotát, és hallgathatnak vagy olvashatnak mesét.
Az ételek tekintetében továbbra is központi elem a Nemzeti11, az a tizenegy ikonikus Gundel fogás, amely az örökség legfontosabb eleme. „Ezen keresztül mutatjuk meg a más országokból, kultúrákból idelátogatóknak, hogy mi magyarok mit szeretünk, mit fogyasztunk, mit tartunk a magyar konyha alapjának” – mondta Szabó.
A gasztronómiai koncepció átalakításánál az Eventrend Group egyik arca, Wolf András corporate séf jelölte ki az irányokat, partnerével közösen az executive séffel, a korábban Japánban exkluzív magyar éttermet vezető Moldován Viktorral közösen alkották újra a nagy múltú fogásokat. Az étlapon fontos szerepet kapnak azok az ételek, amelyek megalkotása tradicionálisan a Gundelhez kötődnek, de az új irányvonalnak megfelelően a gyerekek számára is külön étlap készült, ahogy a kutyák számára is a konyhán frissen készült ételek kaphatók.